Komunikator WhatsApp ma funkcję bardzo podobną do Historii na Instagramie. Statusy pozwalają dzielić się ciekawymi momentami z życia, a jeśli potrzebujesz Whatsapp do komunikowania się z klientami, wówczas statusy mogą stać się dodatkowym narzędziem do promowania i zwracania uwagi na towary / usługi.
Status WhatsApp to krótkie zdjęcie, film lub wiadomość tekstowa, która znika po 24 godzinach (podobnie jak Stories). Narzędzie znajduje się w zakładce „Status”.
Statusy mogą być widoczne dla Twoich kontaktów, a także możesz ręcznie przekazać status do określonych kontaktów w prywatnej wiadomości. Opublikowany status wygląda jak kółko z oprawionym awatarem kontaktu. Kolorowe kółko oznacza, że status został obejrzany, a bezbarwny oznacza, że nie.
W WhatsApp dostępne są 4 rodzaje statusów – zdjęcia, wideo do 30 sekund, tekst na kolorowym tle i GIF. Statusy mają również edytor, taki jak w Instagram Stories.
Ważne: tylko te osoby, które są w Twojej książce adresowej, a Ty w ich książce adresowej, mogą zobaczyć swój status. Oznacza to, że jeśli zapisałeś Petyę w książce adresowej swojego telefonu, a on Cię nie ma, nie zobaczy Twojego statusu, chyba że wyślesz go ręcznie.
Jak ustawić status zdjęcia lub wideo?
Przechodzimy do sekcji „Status”. Dopóki nie opublikujesz pojedynczego statusu, na awatarze będzie zielony plus. Kliknij na niego. W prawym dolnym rogu znajduje się również zielona ikona aparatu. Możesz na nią kliknąć.
Aparat otwiera się jak w Stories. Jeśli raz klikniesz środkowy przycisk, aparat zrobi zdjęcie. Jeśli przytrzymasz przycisk, zrobisz wideo. Jednorazowo możesz wysłać film o długości 30 sekund. Jeśli film jest dłuższy, musisz wysłać go w częściach ( to również działa jak w Stories).
Gotowy plik można pobrać z galerii. Aby to zrobić, przewiń taśmę z najnowszych plików lub przesuń palcem w górę, aby otworzyć galerię. Wybór zdjęcia lub filmu.
Otworzy się edytor. Tutaj możesz przyciąć i obrócić zdjęcie, dodać emotikony, dodać tekst, dodać kolorowy tekst za pomocą „ołówka”, dodać podpis do pliku.
Jak mogę sprawdzić status innej osoby? Istnieją 2 sposoby:
- Zajrzyj do sekcji wszystkich statusów. Twoje statusy znajdują się na górze listy w sekcji „Status”. Obcy są poniżej, w podsekcji „Ostatnie”. Jeśli jest pusty, oznacza to, że Twoje kontakty nie opublikowały statusów w ciągu ostatnich 24 godzin.
- Jeśli status został Ci udostępniony w wiadomościach prywatnych, możesz go otworzyć i wyświetlić w korespondencji.
Możesz także zobaczyć, kto oglądał Twój status. Otwieramy nasz status, a na dole będzie liczba wyświetleń. Kliknij na nie – otwiera się dodatkowy panel, w którym widać, który z kontaktów Whatsapp obejrzał Twój status.
Jeśli planujesz wykorzystywać statusy do promocji (na przykład publikować promocje i wiadomości firmowe), musisz sprawdzić w praktyce, czy to narzędzie będzie miało wpływ na Ciebie. Mimo to Stories na Instagramie dają więcej informacji zwrotnych, zwłaszcza że stają się już treściami marketingowymi na Instagramie, stopniowo zastępując kanał.
WhatsApp jest przydatny do publikowania treści w grupach, zwiększając w ten sposób zaangażowanie użytkowników i klientów. Skuteczność komunikatorów jest wyższa, niż standardowych kanałów komunikacji i sprzedaży. Aby zautomatyzować komunikację w komunikatorach, istnieją specjalne usługi. Na przykład usługa planowania i automatycznego publikowania treści Postoplan implementuje możliwość łączenia się z komunikatorami internetowymi, takimi jak WhatsApp i Telegram. Główną zaletą tej usługi jest możliwość dostosowania wysyłania postów do grup i kanałów!